Samanslåinga av tre kommunar har vore ein omfattande prosess som medførte kostnader til mellom anna drift av politisk aktivitet, gjennomføring av program og prosjekt, annan administrasjon og dessutan ulike drifts- og investeringsprosjekt.
Økonomistyringa vart vareteken gjennom at programmet er ført på eit eige ansvar som ein del av budsjettet og rekneskapen til Stavanger kommune. Den formelle avlegginga av rekneskapen er gjort gjennom Stavanger kommune sin årsrekneskap.
Programmet Nye Stavanger har gjennomført ei eigenvurdering av prosessen med å slå saman kommunane og har beskrive vurderingane i ein digital sluttrapport, behandla i Stavanger kommunestyre 8. mars 2021 (Sak 34/21). Sluttrapporten dokumenterer hovudtrekka frå prosessen for samanslåing i perioden 2014-2020, inneheld vurderingar av korleis dei ulike delane av prosessen i regi av programmet fungerte og oppsummerer dei viktigaste læringspunkta frå programarbeidet.
Program Nye Stavanger fekk i 2017 kr 46,1 mill. i tilskot til dekning av eingongskostnader, og kr 4 mill. i tilskot til tiltak til digitaliserings- og infrastrukturtiltak. Då samanslåinga var gjennomført i 2020, fekk Stavanger kommune ytterlegare kr 33,5 mill. i reformstøtte. Dei tre kommunane har sett av eigne middel til investeringar, herunder til etablering av innbyggjartorga i Vikevåg og på Judaberg i samband med kommunesamanslåinga.
Sum driftsutgifter var per 31.desember 2020 kr 65 mill. for perioden 2017-2020. Det går framleis føre seg enkelte prosjekt og desse blir forventa ferdigstilt i 2021. Dette gjeld mellom anna harmonisering av eigedomsskatt i kommunane. Sum investeringsutgifter for perioden 2017-2020 er kr 19,4 mill.
Tabell 3.37 viser utvalde prosjekt gjennomført av Program Nye Stavanger i perioden 2017-2020. Nærare oversikt over alle prosjekta finst i sluttrapporten.
Linje nr | Prosjekter | Rekneskap 2020 | Rekneskap 2019 | Rekneskap 2018 | Rekneskap 2017 | Sum |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tenesteutviklingsprosjekt | 1 | 906 | 621 | 1 528 | |
2 | It-migrering | 364 | 6 425 | 2 603 | 9 393 | |
3 | Taksering og eigedomsskatt | 4 773 | 3 247 | 17 | 8 036 | |
4 | Arkiv nye Stavangar | 1 358 | 511 | 1 869 | ||
5 | Administrativ organisering | 190 | 1 005 | 1 195 | ||
6 | Hjemmeside | 689 | 950 | 544 | 203 | 2 387 |
7 | Harmonisering av nettverk | 1 752 | 1 752 | |||
8 | Innbyggjartorg Judaberg | 13 485 | 2 654 | 16 139 | ||
9 | Innbyggjartorg Vikevåg | 2 158 | 378 | 2 536 |
Linje 1 Tenesteutviklingsprosjekt
Det vart etablert eit tenesteutviklingsprosjekt for kvart av tenesteområda i kommunen. Prosjekta utarbeidde eit forslag til harmonisering av tenestene i kommunen, og gav innspel til organiseringa av tenestene i ny kommune.
Linje 2 It-migrering
Prosjektet skulle leggja til rette for at den nye kommunen har ei stabil og sikker drift og forvaltning av IKT-løysingane sine. Prosjektet har tilrettelagt for harmonisering av IT-systema til dei tre kommunane, etablering av ei felles IKT-plattform og felles fagsystem og varetaking av nødvendig historikk i nytt system. Migrering av data kallar prosessen med å flytta data mellom IT-systema til kommunane.
Linje 3 Taksering og eigedomsskatt
Prosjektet bestod i å innhenta nødvendig grunnlag for eigedomsskatt i nye Stavanger, slik at kommunen sikrar likebehandling og oppfyller lovkrav ved innkrevjing av eigedomsskatt i den nye kommunen. Hovudaktivitetane i prosjektet består i å harmonisera og foreslå retningslinjer for skattlegginga av eigedommar, og deretter utføra taksering av alle eigedommar i tråd med retningslinjene. Prosjektet går òg føre seg i 2021.
Linje 4 Arkiv nye stavangar
Prosjektet har etablert ei felles arkivteneste i den nye kommunen basert på digitale førsteval og sikra tilgang til aktuell dokumentasjon frå dei gamle kommunane i den nye kommunen.
Linje 5 Administrativ organisering i nye Stavanger
Prosjektet administrativ organisering har utarbeidd ei oppdatert administrativ organisering tilpassa den nye kommunen. Arbeidet med administrativ organisering danna grunnlag for innplassering av medarbeidarar og leiarar.
Linje 6 Nettside
Kostnadene er knytte til ny nettside for Stavanger kommune.
Linje 7 Harmonisering av nettverk i samband med nye stavangar
IT-prosjekt, der utgiftene er knytte til oppdatering av nettverk i Rennesøy og Finnøy kommunedelar.
Linje 8 og 9 Innbyggjartorg på Judaberg og Vikevåg
Prosjektet har etablert innbyggjartorg i kommunedelane Finnøy og Judaberg. Innbyggjartoga skal vera ein lokal møteplass som fungerer som eit treffpunkt for møte mellom kommunen, innbyggjarar, næringslivet og frivillige organisasjonar og lag.
Økonomisk oversikt - drift | Rekneskap 2020 | Budsjett 2020 | Rekneskap 2019 | Budsjett 2019 | Rekneskap 2018 | Rekneskap 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Driftsinntekter | ||||||
Andre sals- og leigeinntekter | 2 | |||||
Overføringar med krav til motyting | 1 662 | 4 612 | 1 250 | 1 354 | 107 | |
Rammetilskot | ||||||
Andre statlege overføringar | 33 471 | 33 000 | 100 | 50 100 | ||
Sum driftsinntekter | 35 133 | 33 000 | 4 614 | 1 250 | 1 454 | 50 207 |
Driftsutgifter | ||||||
Lønnsutgifter | 2 342 | 9 582 | 7 301 | 5 897 | 352 | |
Sosiale utgifter | 586 | 2 370 | 1 627 | 1 385 | 66 | |
Kjøp av varer og teneste som inngår i teneste produksjon | 6 190 | 1 654 | 16 742 | 22 963 | 7 307 | 802 |
Kjøp av tenester som erstattar teneste produksjon | 220 | - 200 | 2 181 | 0 | ||
Overføringar | 3 220 | 4 121 | 917 | 1 980 | 184 | |
Avskrivingar | 37 | 23 | ||||
Sum driftsutgifter | 12 595 | 1 654 | 32 638 | 32 808 | 18 750 | 1 404 |
Brutto driftsresultat | 22 538 | 31 346 | - 28 024 | - 31 558 | - 17 295 | 48 804 |
Resultat eksterne finanstransaksjonar | ||||||
Motpost avskrivingar | 37 | 23 | ||||
Netto driftsresultat | 22 575 | - 28 002 | - 31 558 | - 17 295 | 48 804 | |
Bruk av bundne fond | 10 386 | 10 386 | 31 508 | 31 508 | 48 804 | |
Sum bruk av avsetningar | 10 386 | 10 386 | 31 508 | 31 508 | 48 804 | |
Overført til investeringsrekneskapen | 706 | 706 | ||||
Avsett til bundne fond | 19 704 | 24 750 | 10 386 | 11 250 | 31 508 | 48 804 |
Sum avsetningar | 19 704 | 24 750 | 11 092 | 11 956 | 31 508 | 48 804 |
Rekneskapsmessig meir/mindreforbruk | 13 257 | 16 982 | - 7 586 | - 12 006 | - | - |
For å dekkja opp for meirforbruk knytt til kommunesamanslåingsprosessen i åra 2017-2019, og dessutan bruk av infrastrukturtilskot som er inntektsført i drift og utgiftsført i investering, er rekneskapen i 2020 gjort opp med eit rekneskapsmessig mindreforbruk på kr 13,3 mill.
I den økonomiske oversikta er prosjekt som tilhøyrer kommunesamanslåingsprosessen, men som er ført på andre ansvar enn Program Nye Stavanger inkludert. Det kjem derfor fram eit meirforbruk på kr 7,6 mill. i 2019. Dette blir gjort opp mot resultatet i 2020. I tillegg er det ført kr 1,8 mill. på ulike prosjekt i 2017-2018 og infrastrukturtilskot på kr 4 mill. er inntektsførte i drift og utgiftsført i investering.
Det er i 2020 avsett kr 19,7 mill. til bundne fond som mellom anna skal finansiera ferdigstilling av prosjekt Taksering og eigedomsskatt.
Økonomisk oversikt - investering | Rekneskap 2020 | Budsjett 2020 | Rekneskap 2019 | Budsjett 2019 | Rekneskap 2018 |
---|---|---|---|---|---|
Inntekter | 461 | ||||
Sum inntekter | 461 | ||||
Utgifter | |||||
Kjøp av varer og tj som inngår i tj.produksjon | 15 642 | 38 368 | 2 506 | 3 985 | 706 |
Kjøp av tenester som erstattar tj.produksjon | |||||
Overføringar | 526 | 51 | |||
Sum utgifter | 15 642 | 38 368 | 3 031 | 3 985 | 757 |
Avsatt til ubundne investeringsfond | 706 | 706 | |||
Sum finansieringstransaksjonar | 706 | 706 | |||
Finansieringsbehov | 15 181 | 38 368 | 3 737 | 4 691 | 757 |
Dekket slik: | |||||
Overført frå driftsrekneskapen | 706 | 706 | |||
Sum finansiering | 706 | 706 | |||
Udekt | - 15 181 | - 38 368 | - 3 031 | - 3 985 | - 757 |
Samla i perioden 2018-2020 er det kostnadsført kr 19,4 i investeringsrekneskapen på ansvar 800700 Program Nye Stavanger. Dette er i hovudsak knytt til etablering av Innbyggertorgene på Judaberg og Vikevåg. Midlar til innbyggjartorg (kr 30 mill.) vart vedteke gjennom bruk av disposisjonsfond, jf. sak om årsrapport og årsrekneskap (Stavanger sak 58/19, Finnøy sak 15/19, Rennesøy sak 16/19). I 2. tertialrapport 2020 vart det vedteke å avsetja ytterliggere kr 13,1 mill. til prosjektet som skal nyttast til andre kommunale funksjonar samlokalisert med innbyggjartorga. Dette arbeidet er ikkje ferdigstilt og vil halda fram i 2021.